"Gör varje dag något du är rädd för!"

Det är ett råd av många i den helhärliga "låten" om Solskyddskräm (Sunscreen) som jag hörde för några år sedan.

Och, det är också något som är nyttigt att göra, om man, som jag, är fobiker.

Idag har jag gjort något som jag är rädd för: Jag har ringt till tandläkaren (tandläkarmottagningen på Danderyds sjukhus) och beställt ny tid, för att fortsätta att göra iordning mina tänder.

Jag lider av svår tandvårdsrädsla (tandläkarskräck), och det har gjort att jag inte varit hos tandläkaren sedan 2002, och fram till då jag pga svår värk tog mej i kragen och ringde Danderyd i Juli.
Jag har sedan i Juli varit hos tandläkaren några gånger, och hunnit med att göra 1 lagning och 2 uttagningar.
Och, i måndags var det dags för påbörjandet av en rotfyllning. Men, då blev jag tvungen att ringa återbud, pga att jag dels hade jätteont i halsen och hade feber och dels för att lönen inte kommit ännu - sen månaderna innan - och vår ekonomi var på kraftigt minus.

Jag har dragit ut på att ringa om ny tid. För, trots att jag ju vet att det inte funkar, så hoppas jag ju att det ska gå över av sej själv. Att tanden ska sluta ha hål osv.

Under hela helgen har det värkt, ömmat och spänt i tanden (som behöver rotfyllas). Och, därför ringde jag nu, idag, och fixade en ny tid - trots att jag känner mej febrig. Men, febern hänger nog ihop med tanden, skulle jag tro. Tillsammans med värken i käken.

Nu tid: Onsdag 8 oktober kl. 8:50
2 dar efter tandhygienisten, som jag ska till måndag 6 oktober kl. 12:30.

Nu ska jag se om jag kan göra nåt mer idag av alla de vardagliga ting som jag har svårt för.
Mab växer ju faktiskt lite varje gång som man klarar av något som känns svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0