Resan mot minidatorn

Ja, det har inte varit en friktionsfri och jämn, snabb resa.

Först skrev jag i min epostadress och anmälde mitt intresse att få mail så snart datorn fanns på lager.
Och så väntade jag.

Så, kvällen den 18 september kom ett mail som berättade att nu finns datorn i lager.

Jag tänkte att det var bäst att vara ute i tid, så jag la en order - hos The Phonehouse - på morgonen den 19 september.
Och, sen började jag vänta på min vita fina Elonex webbook.
Leveranstiden skulle vara mellan 1 - 4 vardagar.

När datorn ännu inte dykt upp här fredagen 26 september (5 vardagar senare) så ringde jag för att kolla hur leveransstatusten var.
Det visade sej, då "Björn" tittade efter, att datorn ännu inte lämnat dom.
Och, inte nog med det. Han upptäckte att den låg som restnoterad SIST i kön.
Långt efter beställningar som kommit in EFTER min!
Hade jag inte ringt så hade min beställning legat kvar där, fick jag veta.
TUR att jag ringde!

"Björn" sa att han nu sagt till lagret att skicka min beställning genast, och den skulle sen vara framme hos mej måndag eller senast tisdags.

Måndag 29 september ringde jag, på eftermiddan, då jag insåg att den inte skulle komma den dan. Ville kolla vad den hade för kollinummer - så jag kunde följa dens väg till mej.
Men... Enligt "Tessan" hade den inte ens lämnat dom ännu!
Hon skulle kolla varför och sedan återkomma på mobilnumret jag angett för sms-aviseringen.

En stund senare ringde hon - när sambon, som hade mobilen, var och handlade. Hon meddelade honom att den vita är SLUT och kan skickas tidigast om 2 veckor... men att jag kan få en svart genast, om jag vill.
Jag ombads ringa och meddela hur jag ville ha det.

Jag ringde upp... och hamnade då hos "Björn" igen.
Han mindes mej, och jag berättade att jag tyckte det började kännas lite struligt.
Jag talade om att jag vill ha en SVART istället. Och, att jag ville att den skulle skickas GENAST.
(Jag la ju trots allt min order den 19:e. Nu var det den 29:e.)
Han svarade att "om jag har tur" skulle datorn komma till mej tisdag eller senast onsdag.

Igår - onsdag 1 oktober - då datorn inte kommit, på eftermiddan, så ringde jag igen.
Denna gång för att be dom att makulera ordern.
Tänkte att jag fick försöka ta mej till deras butik istället.

Då svarade "Sandra" att datorn lämnat dom igår morse vid 9 på morgonen, och att den KOMMER idag!
Jag fick kollinumret, och kunde igår kväll konstatera - på Posten - att den anlänt Stockholm södra vid 17-tiden.

Och, precis NU då jag kollar så har INGENTING mera hänt.
Den ligger alltså ännu kvar på Stockholm södra? *sucka lite*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0