Vad gjorde dom utan oss?

Sambons lediga dag...
Jag har tid hos tandhygienisten idag, 12:30, och har fortfarande värk i den tand som fick mej att söka hjälp i juli.

Strax före 6 imorse ringde sambons mobiltelefon... och jag tvingades lämna en urmysig dröm...
Det var sambons chef som ringde. Tjejen som jobbar i stallet - istället för mej (som dom inte hade råd med) är sjuk, och skulle inte komma och jobba. Chefen själv skulle inte till stallet alls idag.
Och, där är sen "personalstyrkan" slut... Och, sambon fick sålunda hoppa över att vara ledig.
Och, hur det nu blir med tiden hos tandhygienisten för min del... (?)

Vi har inga problem med att hjälpa till då det behövs.
Det faller sej naturligt för oss att göra så.
Men, det skulle känts lättare om övertid betalades ut i form av pengar.
speciellt som det nu finns risk att jag får en skuld till folktandvården pga detta... för att inte nämna vad min tandhälsa och övriga hälsa (och mitt liv) är värt.

Förhoppningsvis kan vi låta hästarna vara ute nån halvimme eller timme längre på dan (i solskenet) och åka iväg till tandhygienisten... och sen tillbaka och ta in hästarna.

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Stackars dig som har problem med en tand! Håller du på att rotfylla eller? Hoppas du inte har ont.Jag springer titt och tätt till tandläkaren, har så många gamla amalgamfyllningar som nu går sönder efter 20-30 år... Har haft tandvärk 4 ggr de senaste fem åren... jobbigt - och dyrt!

2008-10-06 @ 20:07:36
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: TheDarkCrystal

ja antagligen är det så, men otroligt tragiskt ändå! Usch för sånna personer!

2008-10-07 @ 20:56:30
URL: http://metrobloggen.se/TheDarkCrystal
Postat av: TheDarkCrystal

SV: nej har inte sett det! vad handlade det om då?? Fattar inte hur dom kommer på nått sånt!!!

---

Usch va jobbigt med tänderna! Sj har ja några tänder det har isat i i 2 år nu snart... kan inte bita ihop hårt, kan knappt borsta tänderna även fast ja måste och ingenting hjälper.. bara hoppas att det beror på visdomständerna och inte hål!!!!

2008-10-07 @ 21:37:39
URL: http://metrobloggen.se/TheDarkCrystal
Postat av: Eva-Marie

Här kommer en hälsning till från mig! Jag har en utmaning till dig! KRAM

2008-10-07 @ 23:32:50
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0